WC Xterra 2010 age-groups

zondag 21 oktober 2012

Zaterdag 20 oktober

Aloooohaaaaa,

eindelijk is het gelukt om de laptop terug goed aan de praat te krijgen. Waar een vakantie al niet goed voor is. Nu kunnen we eindelijk het thuisfront op de hoogte stellen van onze avonturen op Maui.

Woensdag 17 oktober zijn Kelly en ik om 3u45 vertrokken naar de luchthaven in Zaventem. Daar hadden we om 4u30 afgesproken met Jim Thijs. Met ons 3 zouden we de komende dagen op Maui doorbrengen. De vluchten (Brussel-London-Los Angeles-Kahului) verliepen perfect. Bij de bagage-claim in Los Angeles hadden we al onze koffers, dus waren we heel gelukkig. Ook na de laatste vlucht, rolden al onze koffers van de band. Zodra we onze koffers hadden, zijn Kelly en ik om onze huurauto gegaan. Ondanks dat het een Jeep SUV is, hebben we toch moeten proppen, om onze twee fietskoffers, 3 grote koffers en 3 kleinere trolleys en onszelf in de auto te krijgen. Gelukkig was het al donker en konden we met z'n drieën naast elkaar in de auto. Na een kleine 45' rijden kwmen we aan in Napili Point. Snel de security bellen, zodat hij ons de sleutel van de condo kon bezorgen. Nadien snel douchen en in bed. We waren bijna 30 uur onderweg.

Donderdag 18 oktober na de verdiende nachtrust, zijn we naar de winkel gereden. De supermarkten hier zijn 24u op 24u open, dus om 7u20 de winkel binnenkomen is hier geen probleem. Met een volle kar zijn we dan opnieuw naar de condo gekomen, waar we een goed ontbijt nuttigden. Na het ontbijt hebben Jim en ik onze fietsen in elkaar gestoken. Zodra dit in orde was, hebben we onze klaargemaakt voor een fietstochtje van 30’. Na het middagmaal (oa een slaatje met inktvis) deden Kelly en ik een middagdutje. Dit werd een slaapje van 2u30. Zo lang hadden we het niet gepland. Blijkbaar wat last van jetlag. Na het dutje zijn we nog even gaan lopen en nadien naar het strand. Voor het avondmaal had Kelly Kingkrab-poten als voorgerecht klaargemaakt. Als hoofdgerecht stond er rijst, verse groentjes en een heerlijk stuk Merlijn op het menu.

Gisteren, vrijdag 19 oktober, hadden Jim en ik om 6u afgesproken met Ben Allen (een Australisch pro-atleet, die vorige maand nog tweede eindigde op het USA Championship Xterra), maar blijkbaar was de afspraak toch niet zo goed afgesproken. Jim en ik besloten dan maar met ons tweeën te gaan rijden. Door de regen (!!!) lag het parkoers er heel glibberig bij. Op sommige hellingen was het dan ook heel lastig om boven te geraken. Ten opzichte van vorig jaar is het mountainbikeparkoers toch behoorlijk veranderd. Het is iets technischer geworden. Na de fietstraining die bijna 3u duurde, hadden we behoorlijk wat werk om onze fietsen terug proper te maken. In de namiddag zijn we naar het zwembad in Lahaina gereden. Daar werkten Jim en ik een training af van 3000 yard. Kelly genoot van een boek en het zonnetje. Na het middagmaal hebben Kelly en ikzelf een wandelingetje gemaakt op het strand van Napili. Jim maakte zich ondertussen klaar voor een looptochtje. Met ons drieën reden we naar de plaat van de wedstrijd. Jim ging er het loopparkoers verkennen. Kelly en ik kuierden wat in het hotel, lagen in een hangmat, speelden wat shuffleboard en petanque op gras.
Als avondmaal schotelde Kelly ons een steak, maiskolf en een aardappel in de schil voor. Dit alles werd gegrild op de barbecue.

Vandaag na het onbtijt (vers fruit, een eitje en muesli) zijn Jim en ik opnieuw op het mountainbikeparkoers gaan rijden. In tegenstelling tot gisteren, was het vandaag kurkdroog en stoffig. Hopelijk is het zondag ook droog en stoffig. Dat is veel leuker dan in de modder te rijden. Terwijl Jim en ik aan het fietsen waren, genoot Kelly van het zonnetje aan het zwembad. Vandaag wa het een heel warme dag, daarom hebben we vanmiddag wat langer binnengezeten. Rond 15u zijn we naar DT Fleming beach gereden. Jim en ik zwommen een 40-tal minuten in de zee. Soms werden we getrakteerd op grote golven. Na wat rust op het strand, werkten Jim en ik nog een looptraining af. Het avondmaal vandaag was spaghetti. Toch toverde Kelly er een heerlijke maaltijd van, opgesmukt met verse groentjes.