WC Xterra 2010 age-groups

vrijdag 15 februari 2013

Vrijdag 15 februari 2013

Hey,

Doordat ons vliegtuig in Brussel 45' vertraging had, hebben we in London Heathrow moeten lopen. Niet eventjes, maar van terminal 1 naar terminal 3. Normaal mochten de mensen van de check-in ons niet meer doorlaten, maar ze zeiden:"We hebben jullie niet gezien, maar loop." Bezweet kwamen we aan op het vliegtuig. De vlucht verliep super. Tim viel al in slaap, toen zijn bord nog voor hem stond. Hij heeft zeker 7u kunnen slapen. Kelly viel wat later in slaap, maar ook zij heeft veel kunnen slapen. We hadden weinig hoop dat onze bagage erbij zou zijn, maar buiten de fiets was alles erbij. De fiets was nog achter in London, maar zou vandaag, vrijdag, geleverd worden. We pikten onze auto op en reden een uurtje naar Franschhoek. Daar werden we ontvangen door Aukje, de eigenares van Avondrood. Deze b&b op 5' stappen vanher centrum.  Aukje en haar man Jarno houden blijkbaar veel van kunst. Na een lekker en mooi gedresseerd broodje hebben we ons in de tuin in het zonnetje gelegd. Gevolg, een beetje rood. Voor het avondeten hadden we gereserveerd bij Le Bon Vivant, een restaurant met een Nederlandse chef. Was heel lekker, maar de borden waren veel te groot voor de gerechtjes. Na een goede nachtrust in een heerlijk bed, genoten we van een uitgebreid ontbijt. Vanmorgen zijn Kelly en ik naar Le Bonheur gereden. Le Bonheur is een krokodillenboerderij, waar 1000 krokodillen leven. De oudste die er woont is er 20 jaar (krokodillen kunnen 100jaar worden en blijven hun ganse leven groeien), maar de jongste komen net uit een ei. Van de grappige gids mochten we een krokodil van 3 dagen oud vasthouden. Als extraatje gaf de gids wat kip aan de krokodillen. Zo konden we zien dat hun kaken met een kracht van 2ton dichtgingen. Als afsluiter hebben we gegeten met zicht op de bergen. Op het menu stond ... Krokodil.

Van Le Bonheur was het niet ver naar Babylonstoren. Dit is een heel mooi domein, met een tuin waar verschillende planten staan, van olijven, druiven naar citrusvruchten en limoenen, naar aardbeien en frambozen, naar cactussen en ...
Op de weg naar ons verblijf, Avondrood, zijn we nog even gestopt bij een koffiebranderij voor een lekkere espresso en macchiato. Aangekomen op onze b&b snel de fiets in elkaar steken en een ritje maken in de bergen van Franschhoek. Kelly las ondertussen een boekje aan het zwembad. Tijdens mijn training kwam ik enkele bavianen tegen. In de afdaling van La Rochelle belandde ik zowaar op een filmset. Inclus een helikopter, een stand-in voor ritje in witte sportwagen, ... Op mijn terugweg mocht ik niet door van de politie, omdat de opname aan de gang was. Dus terug even naar beneden om nadien toch door te mogen rijden. Na mijn fietstraining snel een douche en naar het zwembad. Als afsluiter genoten we nog van de jacuzzi.
Voor het avondeten had Aukje gereserveerd bij Maison. Een heel strak restaurant.  Verlichting bestond voornamelijk uit kaarsen. Kelly en ik namen plaats op het terras. Nadat we ons voorgerecht kregen geserveerd, viel plots de elektriciteit uit. Gelukkig hadden we kaarsen. Na een tijdje kregen we ons hoofdgerecht. Poef, weer de elektriteit eruit. Gelukkig hadden nog steeds kaarsen. Als afsluiter nog een desserten en een tasje thee.
Morgen na het ontbijt moeten we hier inpakken. We verlaten dan Fransschhoek en rijden door naar Robertson.