WC Xterra 2010 age-groups

donderdag 14 oktober 2010

Do 14 oktober 6u

Aloha,

Dit is het eerste berichtje op mijn blog van 2010. Een klein jaartje geleden haalde ik hier op Maui één van de mooiste resultaten, zo niet het mooiste resultaat uit mijn 15-jarige triatlon-carièrre.
Woensdag 13 oktober om 6u10 hebben Kelly en ik, gepakt en gezakt, de bus genomen richting de luchthaven van Zaventem. Het inchecken verliep zonder problemen. Alle bagage mooi binnen de toegelaten gewichten. Nadien even wachten op Jim Thijs en Karen. Zij zullen ons dit jaar vergezellen op onze reis. Bij Jim verliep het inchecken niet vlekkeloos. Jim moest zich nog registreren via Vesta. Om 9u45 vertrok onze eerste vlucht naar Newark (New York). Deze bijna 8u durende vlucht verliep heel rustig. Regelmatig kregen we wat te eten en te drinken. Voor de rest was het de tijd doden met lezen, slapen, … .
Aangekomen in Newark wistten we dat we ons zouden moeten haasten. We hadden maar 1u20 tussen beide vluchten. Eerst moesten we aanschuiven bij een douaneambtenaar. Echter verkeerde rij, want de computer weigerde dienst. Na de vingerscans en de foto’s moesten we onze bagage claimen. Alles was erbij. Eerlijk als we zijn hadden we op het formulier aangeduid dat we voedsel bij hadden. We hadden voor ons vertrek boterhammetjes gesmeerd. Foute zet. Kelly en ik vlogen uit de rij en onze bagage moest door een scanner. Nadien de bagage terug afgeven om in te checken. Echter was het etiket van Jim zijn koffer en van mijn fietskoffer verdwenen. We moesten dus om een nieuw etiket. De dames achter de computers hadden niet door dat hun rol met etiketten op was. Na het inchecken van de bagage was het lopen richting de douane. Assertief als ik ben, heb ik de eerste in kostuum duidelijk gemaakt dat onze vlucht om 1.10pm ging vertrekken. Hij verwees ons door naar de douane, maar de zure vrouwelijke douaneambtenaar had geen oor naar mijn verhaal en we vlogen achteraan in de rij. Wat verder zag ik een andere rij. Snel daar proberen en dat lukte. Enkele vriendelijke dames lieten ons voor. Na de controle was het lopen naar de gate. De dames aan de gate waren blij toen we eraan kwamen. Nu kon het vliegtuig vertrekken en wij konden bezweet bekomen, dat we het vliegtuig toch haalden. Ook deze vlucht verliep heel smooth.
In Honolulu hadden we bijna 2u tussen de vluchten. We zijn dan iets gaan eten bij een Chinees restaurantje.
De korte vlucht naar Kahului (30 minuten) zou de laatste van de heenreis worden. Aangekomen in Kahului was onze bagage al na 5 minuten op de band. Jim en ik zijn dan onze fiets gaan halen, maar deze staat nog in Newark. Voor ons voorlopig niet echt een probleem. Zo kon al de bagage toch in de Dodge Charger waar we de komende 13 dagen mee zullen rijden. Hawaiian airlines zorgt ervoor dat onze fietsen aan onze condo worden geleverd. Na een 20-tal minuutjes rijden kwamen we aan in Palms at Wailea. Hier verliep het inchecken niet vlekkeloos. Eerst werd mijn Mastercard geweigerd, nadien werd de Visa van Jim geweigerd. Gelukkig werd deze van Karen wel aanvaard. De komende dagen zullen we nagaan wat het probleem met onze Visa/Mastercard is.
Na een reis van 27u zijn we om 21u30 toegekomen in onze condo. Deze is iets groter dan de condo van vorig jaar. We hebben 2 slaapkamers en 2 badkamers. Alleen het kingsize-bed van Kelly en mij lijkt meer voor een prins dan voor een koning.
Na een 6-tal uren geslapen te hebben waren Kelly en ik wakker.
Starks gaan we ontbijten en nadien de inkopen doen voor de komende dagen. Safeway, here we come.

Groetjes,

Kelly en Tim

Stijn Expat In New Zealand zei

Nice one! Ik zie jullie volgende week in Hawaii. Geniet van Hawaii.