WC Xterra 2010 age-groups

WC Xterra 2010 age-groups

vrijdag 24 oktober 2008

Donderdaf 23 oktober




Aloha,

Vanochtend om 9u30 zin we met z’n allen naar Makena gereden. Op het programma stond de registratie en een looptraining op een deel van het parkoers. Bij de registratie kreeg is nummer 533. De Pro’s krijgen een nummer aan de hand van hun verwachte ranking. De age-groupers worden alfabetisch uitgedeeld. Nadien zijn we richting het strand getrokken. De dames zouden hier wat in de zon liggen, terwijl Yeray, Jim en ik onze nummer opspelden om richting het oefenparkoers te gaan. Voordat we dit oefenparkoers, wat enkele stukken hetzelfde is als het loopparkoers van zondag, mag betreden worden, worden onze nummers opgeschreven. Onderweg werden deze ook enkele malen gecontroleerd. Op het loopparkoers merken we al heel snel dat het zondag geen lachertje wordt. Het parkoers bestaat uit lavarotsen, waar gras is over gegroeid, met als gevolg een zware test voor mens en materiaal. We zien al enkele deelnemers met kettingproblemen, enkel met lekke banden, … en ik denk ook enkele met motivatieproblemen. Maar bij dit is bij mij zeker niet het geval. Dit is het parkoers waar ik van hou. Nu toch nog, zondag is het misschien anders. Na een 50-tal minuten zit onze looptraining erop en zijn we terug aan het strand.
Na het middageten hebben Yeray en ik onze banden in orde gebracht. Voor deze wedstrijd zullen we met de Schwalbe SmartSam banden rijden gevuld met NoTubes sealant. Dus zonder binnenband. Het voordeel van dit systeem is, buiten het verminderd gewicht, dat bij eventuele doorns en andere kleine lekken, de sealant de lekt dicht.
Om 15u30 zijn we de fiets van Yeray naar de fietsenwinkel gaan doen. Er waren nog een beetje problemen met de schijfremmen, waarschijnlijk door het transport in de fietskoffer. Vandaar ging het terug richting het Maui Prince hotel, waar Jim werd verwacht op de Pro-meeting. De dames hadden we afgezet aan een shoppingscenter. Omdat Dave, de man achter Xterra, ons apprecieert als Belgen, omdat we zoveel wedstrijden meedoen, mochten Yeray en ik er ook binnen op de pro-meeting. Nadat ik Dave een Hawaiiaanse hand had geschud, zei hij me wel dat ik me eens moest scheren. Maar ja, wie heeft dat nu nog niet tegen mij gezegd. Op de pro-meeting werd de kalender voor 2009 voorgesteld. Al is deze nog helemaal niet definitief.
Na het avondeten gaan we straks een bezoekje proberen brengen aan een Belgische Ironman, Alain Vervoort. Alain is hier op Maui op vakantie en werd 12 dagen geleden knap 151ste op de Ironman van Hawaii. Hiermee werd hij 10de in de age-group 40-45 jaar.
Morgen staan er 2 korte trainingen op het programma. In de voormiddag een zwemtraining in de zee en in de namiddag een fietstraining op het oefenparkoers.

Tot de volgende,

Kelly en Tim

Geen opmerkingen: