WC Xterra 2010 age-groups

WC Xterra 2010 age-groups

dinsdag 3 juni 2008

Di 3 juni

Hey,

sinds dinsdag 27 mei verblijf ik samen met Jim Thijs op Sardinië. De eerste dagen bereidde we ons voor in Villacidro (hier is de wedstrijd op zaterdag 7 juni). Op donderdag 29 mei zijn we dan doorgereist naar Orosei. We hebben het parkoers uitvoerig bestudeerd.
Zondag 1 juni om 10u werd de start van de eerste wedstrijd van het European Xterra Circuit in Orosei (Sardinië) gegeven. Dit was tevens het Europees Kampioenschap. Toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag na mijn gebroken knieschijf, had ik van deze wedstrijd een doel gemaakt.

Mijn start was niet zo schitterend. Ik probeerde zo snel mogelijk te zwemmen, maar omdat het terug ondiep werd, moest ik terug beginnen lopen. Juist voor de eerste boei ging mijn wetsuit open (allez, die van mijn broer). Enkele meters verder ging hij terug open, nu kreeg ik hem wel goed dicht. Na één ronde moesten we over het strand lopen voor we aan de tweede ronde konden beginnen. Ongeveer als 25ste beeindigde ik het zwemmen. Op de fiets draaide het onmiddellijk goed. Ik wou echter de eerste ronde niet voluit gaan, zodat ik zeker niet viel. Op het einde van de eerste ronde sloot ik aan bij 2 Italianen van dezelfde ploeg. Ik deed direct aanstalten om samen te werken, het waren 2 goede fietsers. Als 20-22ste begonnen we aan de tweede ronde. Toen ik de gevaarlijke afdaling in de tweede ronde tot een goed einde bracht, schakelde ik een tandje zwaarder en al snel moesten de Italianen lossen. Maar lang heeft het niet geduurd. Bij het uitkomen van de rivier ontsnapte alle lucht uit mijn voorband. Aangezien ik met het NoTubes-systeem rijd, is dit geen goed teken. Ik probeerde eerst een luchtpatroontje maar dat lukte niet. Dan installeerde ik een binnenband maar ook dat had geen succes. Ik kreeg ook nog wat hulp van een toeschouwer, maar zelfs dat lukte niet. Dus wedstrijd over. Op dit ogenblik reed ik 20ste overall en eerste in mijn age-group. Ik had dus Europees Kampioen geweest bij de 25 tot 29 jarigen en Hawaii was binnengeweest. Groot was mijn ontgoocheling. Nadat ik het slechte nieuws aan het thuisfront heb gemeld, heb ik na de race dan nog één ronde van het loopparkoers afgewerkt en dit tegen een behoorlijke snelheid. Jim werd heel knap 4de.

's Avonds heb ik dan beslist om ook de wedstrijd in Tsjechië mee te doen.

Nu zijn we terug in Villacidro, waar we de wedstrijd van zaterdag voorbereiden.

Groetjes, Tim

Geen opmerkingen: