WC Xterra 2010 age-groups

WC Xterra 2010 age-groups

zaterdag 26 april 2008

Za 26 april

Hey,

na een goed verlopen winterperiode (Ja, de gebroken knieschijf is volledig hersteld). Heb ik zondag 20 april meegedaan aan de Antwerp Ten Miles.

Het parkoers van deze wedstrijd ging door de Kennedytunnel, onder het nieuwe justitiepaleis, door de Antwerpse binnenstad en terug naar Linkeroever door de Waaslandtunnel.
Het weer was zonnig en er was behoorlijk wat wind. Ik startte op de eerste startrij met achter me ongeveer 15000 lopers. De eerste kilometers liep ik in 3'12" en 3'16", nadien stonden er geen kilometeraanduidingen meer per kilometers. Ik voelde me goed, maar mocht toch niet forceren. Daarom liet ik en groepje met Koen Steeman, Jamal Boussamati en andere gaan. Gevolg was dan wel dat ik dikwijls alleen liep. Ik kon een heel constant tempo lopen. Halfweg kwam ik door in 28'46". In de afdaling wan de Waaslandtunnel kreeg ik het wat lastig, maar in de beklimming kwam ik er even door. De laatste kilometer was afzien. Ik finishte in 57'27" als 53ste. Hiermee ben ik meer dan tevreden. Nog maar een bewijs dat het goed zit.

Vanaf nu wordt het heel specifiek, met veel mountainbike-trainingen. Alles staat nu in het teken van de eerste Xterra's (het EK in Orosei op 1 juni en de Xterra in Villaidro op 7 juni).

Groetjes,

Tim

Geen opmerkingen: