WC Xterra 2010 age-groups

WC Xterra 2010 age-groups

vrijdag 22 februari 2013

Vrijdag 22 februari

Hey,

Gisteren hebben we wat langer geslapen. We hadden nog wat slaap in te halen van de voorbije dagen en ook de zalige bedden bij Beautiful View zorgden ervoor dat dat gemakkelijk lukte. Na een lekker ontbijtje (vers geperst sinaasappelsap, fruit, muesli, yoghurt, brood, confituur en kaas) zijn we naar Grabouw gereden. Op de plaats van de wedstrijd was men druk in de weer met alles klaar te zetten. Met 3000 deelnemers verdeeld over de verschillende wedstrijden, is dit het grootste Xterra-event. Kelly installeerde zich in het gras met zicht op het meer en ik werkte een pittige fietstraining af op het mountainbikeparkoers. Ten opzichte van vorig jaar is het parkoers een beetje gewijzigd, dit is nog leuker dan vorig jaar. Brede paden worden afgewisseld met singletracks tussen de bomen of tussen de rotsen. In het laatste gedeelte van het parkoers voelde inmijn achterband leeglopen. Maar aangezien ik er bijna was, reed ik een klein stukje op de velg. Na de fietstraining rustte ik wat, om nadien een zwemtraining in het meer af te werken. Met wetsuit is het meer lekker warm.
Terug aangekomen aan de b&b zijn we nog even naar het zwembad gegaan. Voor het avondeten zijn we uitgebreid gaan eten bij Longridge. De locatie is schitterend. Je hebt een uitzicht op de Kaapstad en de bergen rondom. Tussen de hoofdschotel en het dessert zijn Kelly en ik nog even buiten van de zonsondergang gaan genieten.
Vanmorgen ben ik iets na 8u vertrokken voor een recuperatieloopje. Kelly lag nog wat te slapen, maar toen ik terug was, was ze toch al wakker. Al zal het nog niet heel lang zijn geweest. Het ontbijt, inclusief een eitje, aten we net zoals gisteren op het terras. Het terras van Beautiful View heeft zicht op Cape Point en de zee. De voormiddag brachten we door in het centrum van Kaapstad. Dit was heel kleurrijk en er was veel politie/security aanwezig. Op onze terugweg wisten we waarom: handtassendieven, bedelaars, ... We waren blij dat we terug aan de auto waren. De rest van de namiddag brachten we in de tuin aan het zwembad door. Lezend in een boekje, wat op de iPad. Leuk als je daar dan leest, dat het in Belgiƫ koud is. Hier is het net geen 30 graden, wel een beetje wolken, maar niet genoeg om de zon te doen verdwijnen. Hihihi.
Straks rijden we nog even naar Grabouw. Ik ga me registreren, zodat ik alles in orde kan maken. Nadien gaan we nog ergens lekker eten. Vanavond is onze laatste nacht bij Marianne en Jeff in Beautiful View. Morgen gaan we enkele kilometers verder naar Hottentotsview. Daar hebben we vorig jaar verbleven en zullen we onze laatste vakantiedagen doorbrengen.

Groetjes,

Kelly en Tim

Geen opmerkingen: