WC Xterra 2010 age-groups

WC Xterra 2010 age-groups

zondag 25 oktober 2009

Zaterdag 24 oktober 12u30

Aloha,
net de laatste fysieke voorbereidingen gedaan voor de wedstrijd van morgen. Een half uurtje mountainbiken, waarvan nog een laatste rondje op het oefenparkoers. En daarna een 20 minuutjes loslopen met een aantal vesnellingen. Dat het morgen een zware wedstrijd zal worden liet mijn Polar zien. Niet zozeer de harslag, die is heel goed, eigenlijk hetzelfde als deze thuis is. Maar wel de temperatuur. Deze gaf een gemiddelde van 34°C aan en een maximum van 39°C. Het zal dus diegene met het sterkste lichaam zijn, die het beste voor de dag zal komen. Ik ben er zeker van dat het mijne ook heel goed voor de dag zal komen.
Morgenochtend om 9u (bij julllie zal het dan 20u zijn) wordt het startschot gegeven voor het Wereldkampioenschap Xterra. Er staan 550 atleten aan de start, uit meer dan 20 landen. Al deze atleten hebben zich het voorbije jaar gekwalificeerd in één van de vele Xterra wedstrijden. Ikzelf behaalde mijn kwalificatie tijdens de eerste wedstrijd in Italië, al werd ik pas 2de in mijn age-group. Maar op het EK verzilverde ik mijn kwalificatie met overwinning in mijn age-group, tevens werd ik er eerste age-grouper en werd ik ook knap 13de algemeen.

De wedstrijd is morgen live te volgen op http://www.xterra.tv/ Ik ben te herkennen aan mijn blauwe Skinfit-pakje van mijn club Atriac (zie foto hiernaast).
Hopelijk kan ik de wedstrijd in iets minder dan 3u voltooien.
Morgenochtend ben ik waarschijnlijk nog even online tussen 6u en 7u30 (17u en 18u30 in België).

Groetjes,

Kelly en Tim









Geen opmerkingen: